O autorze
Dyrektor strategiczny w agencji Pitted Cherries . Na co dzień pomaga firmom zaistnieć z produktami/usługami w świadomości potencjalnych klientów. Buduje zaufanie do marek, zwiększa ich potencjał. Tworzy strategie zawierające sposoby dotarcia do klientów oraz konkretne rozwiązania, mające na celu zainteresowanie konsumentów danym produktem. Ponadto dba o dobry PR prezesów i właścicieli firm.

W ramach Pitted Cherries otworzył dział zajmujący się tworzeniem prezentacji na zamówienie.

Uwielbia pracować dla polskich firm o ugruntowanej pozycji, gdzie może łączyć działania marketingowe z praktycznym doradztwem. Współpracuje z liderami branży: finansowej, księgarskiej, wydawniczej, zdrowej żywności. Wcześniej pracował dla korporacji, realizując projekty dla takich marek jak: Citi Handlowy, Link4, Microsoft, Żywiec Zdrój…

Prywatnie miłośnik biznesu w każdej postaci. Akwarysta, dziesięć lat temu sprowadził ryby z Afryki. Wielbiciel psów. Przyjaciel samego Don Corleone...

Prosty przepis na lajki, komentarze i udostępnienia, czyli jak stworzyć angażujące wpisy na Facebooku

Jak stworzyć wpisy, które wygenerują jak najwięcej interakcji?
Jak stworzyć wpisy, które wygenerują jak najwięcej interakcji? unsplash.com
Każdy, kto prowadzi fanpage na Facebooku, zadaje sobie te pytania. Jak sprawić, aby publikowane treści były atrakcyjne dla obserwujących fanów? Jak sformułować komunikat, aby wygenerował on jak najwięcej reakcji, komentarzy i udostępnień?

Te pytania zadawał sobie także nasz Klient, który chciał zwiększyć zaangażowanie na swoim fanpage. Chodzi o fanpage księgarni Matras. Wcześniej był on wykorzystywany głównie do tego, aby informować konsumentów o nowych tytułach książek i terminach spotkań autorskich. Jak łatwo się domyślić – nie generował on wtedy oszałamiającego zaangażowania.

Zadanie
Otrzymaliśmy zadanie stworzenia serii wpisów, które wprowadzą powiew świeżości do komunikacji i zaangażują uśpionych do tej pory fanów.
Musieliśmy ten fanpage turbodoładować. O co chodzi z tym turbodoładowaniem i dlaczego to tak nazywam? Ponieważ nasze wpisy miały być dla fanpage marki tym, co napęd turbo dla samochodu. Miały wywindować go w górę zarówno w kontekście zaangażowania, jak i zasięgu wpisów.

Grupa docelowa
Osoby obserwujące fanpage księgarni to bardzo specyficzna grupa docelowa. To ludzie, którzy kochają czytać książki, są także dobrze zorientowani w popkulturowych trendach.
To inteligentni ludzie, którzy bez problemu wyłapują wszelkie tropy, smaczki i konteksty.

Realizacja
Postawiliśmy na content nawiązujący do aktualnych wydarzeń ze świata kultury, wykorzystaliśmy także popularność krążących po sieci memów. Postanowiliśmy je twórczo przerobić i dopasować do tematyki fanpage księgarni.

Oto kilka przykładowych wpisów stworzonych przez nas i opublikowanych na fanpage księgarni:

1. Wpis opublikowany w okresie, w którym wszyscy na Facebooku pisali o Czarnym Proteście:

2. Wpis nawiązujący do popularnych w tamtym okresie „memów z Jankiem”:


Wyniki
Podczas współpracy z firmą Matras opublikowaliśmy na fanpage księgarni 27 wpisów. Wygenerowały one ok. 40 000 interakcji (lubię to, komentarze i udostępnienia). Średnio każdy wpis generował ok. 1 500 interakcji.
Trwa ładowanie komentarzy...